Markedsandel Windows 11 globalt i 1. kvartal 2023

Når du er forbundet til teknologi i din hverdag, er det normalt at vide, hvad der er nyt i operativsystemer, enheder og gadgets. Du kommer ind i en boble, hvorfra du ikke ser ud til at indse, at omkring dig ved de fleste mennesker ikke engang, hvad det betyder"beta” for et operativsystem, endsige være nysgerrig efter at teste det. Markedsandel Windows 11 globalt i 1. kvartal 2023 (markedsandel), kan sige meget om, hvor hurtigt de fleste mennesker tilpasser sig nye teknologier.

Officielt udgivet af Microsoft den 5. oktober. 2021, Windows 11 blev modtaget som en større opgradering fra den tidligere version, Windows 10. Det kom dog også med et problem for mange brugere, som selvom de gerne ville skifte fra Windows 10 eller Windows 7, Windows 11, mislykkedes de på grund af kravene i det nye system.

This PC can’t run Windows 11. Om denne installationsbegrænsning Windows 11 på computere, der ikke understøtter TPM 2.0 og UEFI Secure Boot, skrev jeg i en ældre tutorial. Jeg viste også, hvordan det kan installeres Windows 11 på en pc uden TPM 2.0 og UEFI.

Vender tilbage til emnet for artiklen, markedsandelen Windows 11 globalt i 1. kvartal 2023, ifølge statcounter.com, viser det, at indtil nu har næsten 21 % af internetbrugerne Windows fra hele verden skiftede de til Windows 11. Mest sandsynligt er flertallet dem, der har købt nye computere og bærbare computere med et styresystem Windows 11.

Brug Windows 11 globalt i 1. kvartal 2023

Brug Windows 11 globalt i 1. kvartal 2023
Statistik statcounter.com

I marts 2023, Windows 10 er den klare førende med 73.48 %, og der kan observeres en vis stabilitet i grafen, mens Windows 11 har en mærkbar stigning. Dog vækst Windows 11 det haster mere for dem, der bytter deres gamle computere med Windows 7.

De fleste brugere, der har lavet overgangen fra ældre styresystemer, til Windows 11, er fra Storbritannien (27.3%), Oceanien (27.2%), USA (26.3%) og Canada (24.48%). Windows 11 har en markedsandel i Europa tæt på det globale gennemsnit.

Som konklusion, hvis denne tendens fortsætter, Windows 10 vil have overherredømmet på markedet indtil udgangen af ​​2024. Microsoft meddelte, at de vil yde support til Windows 10, i hvert fald indtil den 14. oktober 2025.

Teknologientusiast, jeg skriver med glæde på StealthSettings.com siden 2006. Jeg har rig erfaring med operativsystemer: macOS, Windows og Linux, samt programmeringssprog og blogplatforme (WordPress) og til onlinebutikker (WooCommerce, Magento, PrestaShop).

Hvordan man » Windows 11 » Markedsandel Windows 11 globalt i 1. kvartal 2023
Efterlad en kommentar